Een basisschool kiezen

TT.2023.041

Een basisschool kies je niet zomaar. Maar hoe kom je er nou achter wat een fijne school voor jouw kind is? Bedenk wat je belangrijk vindt bij een basisschool en ga bij verschillende scholen kijken.

Wat is de visie van de school? Hoe gaan ze met kinderen om? Hoe wordt er lesgegeven? Hoe ziet de school eruit? Welke identiteit heeft de school? En zeker zo belangrijk: hoe voelt het? Zie je je kind er al binnenhuppelen?

Wil je meer weten over onze school?

Tip 1: Kijk goed rond op deze website

Precies wat je nu aan het doen bent, dat komt mooi uit! De website geeft een goede eerste indruk van waar wij als school voor staan.

Tip 2: Kom een kijkje nemen op school

Je bent van harte welkom voor een rondje door de school. De directie laat je de hele school zien en vertelt ondertussen alles wat je maar wilt weten over Ter Tolne. Vanzelfsprekend is ook je kind van harte welkom bij deze rondleiding! Na afloop ontvang je een informatiepakket, zodat je thuis alles nog eens rustig door kunt nemen.

Voor een afspraak kun je contact opnemen met onze directeur Carol La Lau.
Telefoon: 0166-602162
e-mail: c.lalau@octho.nl

Tip 3: Kom naar een inloopochtend of -middag

Een paar keer per jaar is iedereen van harte welkom voor een kijkje in de school tijdens schooltijd. Naast ouders van huidige leerlingen ben jij als ouder van een peuter ook van harte welkom om de sfeer te proeven en te kijken hoe een Ter Tolne-les eruitziet.